Strona główna
Opowiadania
Zdjęcia
Żeglarze


REJS NA BAŁTYKU 23 - 30 maja 2011

Z 10 osób załogi na burcie na dzisiaj:

Osoba

wpłata
1. Jadwiga Mie. ok.
2. Ignacy Chr. ok.
3. Iwona Pat. ok.
4. Piotr Chr. ok.
5. Konrad Kog. ok.
6. Mirek Myc. ok.
7. Marcin Łac. ok.
8. Marek Kog. zal.
9. Olga Wie. ok.
10. Tomek Śmi.

Info z 18 maja 2011.

Już wiem dokładnie, że zbiórka przy jachcie powinna odbyć się 22 maja od godziny 1200 w niedzielę, zaś zdanie jachtu nastąpi w kolejną niedzielę, za tydzień 29 maja po południu, lub wieczorem, - tak poumawiałem sie z innymi kapitanami. W wyniku zmiany daty zaokrętowania i wyokrętowania zaoszczędzamy jeden dzień urlopu. Planuję wypłynąć, jeśli pogoda na to pozwoli, nie później niż o 1600 tego samego dnia. Przypominam o ważnym paszporcie, ubezpieczeniu siebie i bagażu na czas rejsu i o 100 zł składki od każdego z nas na kaucję zwrotną dla armatora.
Ahoj! Do zobaczenia niebawem - Tomek.

Info z 12 maja 2011.

Uwaga! Wszystko zmierza ku temu, że uda się przełożyć o jeden dzień termin rejsu tak, by zaoszczędzić dzień urlopu. Zamiast przejmować jach w poniedziałek 23 maja i zdawać 30 maja, też w poniedziałek, spróbujemy przełożyć to na niedziele. To znaczy, że zbiórka przy jachcie powinna odbyć się 22 maja o godzinie 1200 w niedzielę, co skutkuje jego zdaniem, - też w niedzielę 29 maja. O ostatecznej decyzji poinformuję wszystkich załogantów niebawem.
Pozdrawiam - Tomek.

Info z 01 maja 2011.


Wystarczy kliknąć w mapę Targeo by otworzyć jej wersję do pracy. Szukajcie miejsca gdzie cumuje S/Y Wars i... spotykamy się przy nim. Jeśli będzie lało to idziemy pod daszek CWM. Założenia są takie, by po odbiorze jachtu (umówiony jestem na godzinę 12:00) zaształować się, sprawdzić to wszystko co trzeba sprawdzić i w drogę - jeśli warunki atmosferyczne na to pozwolą. Postaram się cały prowiant przywieźć ze sobą, by nie tracić już czasu w Gdyni na zakupy.
Jak zwykle miło będzie jeśli każdy przygotuję jakiś poczęstunek ze swojego regionu dla załogi.

Mapa Polski Targeo
Powered by Targeo® | AutoMapa®

 

Info z 22 kwietnia 2011.


Jak to w życiu bywa - załoga już była skompletowana, a tu znowu 2 miejsca zrobiły się wolne. Moi Drodzy, szukamy wśród znajomych 2 załoganatów. Pozdrawiam Światecznie i spokojnego czasu w kręgu rodzinnym życzę. Tomek.


Info z 20 lutego 2011.


Zakładana trasa rejsu to kołko rozpoczynajace się i kończące w Gdyni. Planujemy wejść do następujacych portów: Władysławowo, któryś portów wybrzeża wschodniego na wyspie Bornholm (Nexo, Svaneke, Gudhejm), Christianso, któryś z portów w Szwecji (Karlskrona, Kalmar, Greenhogen, Borgholm, lub Zatoka Grankulwik, - trasa zależy od warunków pogodowych. Może uda się połowić dorsze nad Ławica Środkową - ostanio niezła kolacyjka się tam nam przytrafiła :).


Info z 29 stycznia 2011.


Wypływamy najprawdopodobniej w poniedziałek 23 maja - poinformuję o tym załogę dokładnie, musimy wrócić do Gdyni na 30 maja. Zbiórka w południe (1200) w poniedziałekę przy jachcie - Basen Zaruskiego. Przypominam o ważnym paszporcie lub dowodzie osobistym. Proszę o wpłatę za rejs i awizowane 100 zł od osoby kaucji dla armatora na moje konto. Ponadto przypominam o ubezpieczeniu się od NW - jak zwykle proszę się ubezpieczyć samodzielnie na okres rejsu (ja robię to w Warcie ok. 30/50 zł)

Nowe żagle: genua refowana na rolerze, grot i bezan z lazyjackami. Elektryczna pompa zęzowa i dwie pompy mechaniczne. Jacht przeszedł remont klasowy w 2007 r. i posiada atest PRS do żeglugi pełnomorskiej. W 2009 r. wyposażono jacht w komplet nowych materacy. W 2010 r. dostał nowa nadbudówke.








S/Y WARS został zbudowany w 1980 r. przez stocznię im. J. Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku.

Podstawowa charakterystyka jachtu:

* CONRAD 45/31,
* kadłub: mahoń,
* pokład z teaku,
* długość KLW: 11,32 m,
* długość całkowita: 13,64 m,
* szerokość: 3,60 m ,
* wysokość boczna: 3,14 m,
* zanurzenie: 1,92 m,
* znak rozpoznawczy: SPG 2365,
* numer na żaglu: PZ 1240,
* port macierzysty: Gdynia,
* typ ożaglowania: jol,
* wysokość grotmasztu: 16 m,
* powierzchnia żagla: 80 m2,
* silnik: VETUS M3.30 26Kv,
* liczba załogi: 10 osób

Uprawnieni do prowadzenia: jachtowy sternik morski + sternik jachtowy

Jacht posiada wysoką dzielność, sprawdzoną wielokrotnie w sztormach 9 do 10 B

Jacht jest bardzo dobrze wyposażony w przyrządy nawigacyjne:

* chartploter Garmin 2006 w kabinie z kompletem map elektronicznych,
* GPS Lowrance na kolumnie sterowej z kompletem map elektronicznych,
* radiotelefon z przystawką DSC sprzężony z GPS,
* Navtex,
* boja Epirb 6.